Activity
Согласен … единственно отличие в РФ блоках. У мавик эир стоит конкретный ВЧ блок от роутера на 2.4 /5.8 а в м2 стоит ВЧ блок на основе SDR причем также двухканальный 2.4 /5.8. но фишка Sdr то что он в лёгкую может повторить wifi протокол. Но по все остальной аппаратной части … я имею ввиду основное аппаратное ядро - идентичны. Количество датчиков по объекту препятствий в расчет не беру…
Эир и м2 даже имеют одинаковое название платформ. Eagle … в то время как м1 Littlepilot . В некоторых прошивках эир и м2 совпадают прошивки отдельных узлов - прошивки регулей один в один, и прочее . В общем эти два коптера больше близнецы нежели разные модели. )) Я так думаю…
Если не Вас затруднит,сообщите ссылку (ки) на источник Вашей информации.
Зараннее спасибо.
кто-нибудь отслеживает, как обстоят дела у М2 со снятием лимитов и NFZ?
NLD работает над этим.Когда будет сделано, то будет сообщено здесь:
или
амена Трипода на ATTI работает,я себе сделал.
Уважаемый Юрий,если Вас не затруднит,ответьте на вопросы ниже.Ну очень интресно 😃.
1.При установленном переключателе режимов в положение ATTI мавик 2 после взлета автоматически переключается в режим P-GPS как мавик ?
2.При установленном переключателе режимов в положение ATTI в полете до какой высоты работает Система позиционирования мавика 2 и
что отображается в System Status Bar (1й пункт в описании приложения DJI GO4 Рук.пользов.) типа OPTI mode режим мавика.
3.При установленном переключателе режимов в положение ATTI ,если в полете потерян сигнал радиуправления,мавик 2 возвращается домой ?
Как у этого пользователя
4.Как ведет себя мавик 2 с установленным переключателе режимов в положение ATTI в NFZ ?
5.Как ведет себя мавик 2 с установленным переключателе режимов в положение ATTI при подмене координат GPS?
Сам я собираюсь покупать Мавик 2 ПРО.
Всем привет!
Посмотрел тут вот это видео:
…
Сорри если глупый вопрос, дилетант, коптеров никогда не было
Вопрос совсем не глупый.Потерять 1500 долларов - это глупо.
Что надо сделать для защиты?
1.Установить программно на одно из положений переключателя режимов GPS-Sport-Tripod режим ATTI
Ссылка :
mavicpilots.com/threads/mavic-2-atti-mode.46782/
2.Удалить NFZ (правда для мавика про,но принцип понятен)
Ссылка :
mavicpilots.com/threads/mavic-2-atti-mode.46782/
По этой ссылке устанавливают ATTI вместо режима Sport.Это параметр [1].
Для установке вместо Tripod надо изменить значение параметра [0] с 12 на 3.
Здесь пилот купил ЕВО и летает.Доволен.NFZ нет.
4pda.ru/forum/index.php?showtopic=907114
Вот ссылка на руководства:
Мануал
…netdna-ssl.com/…/EVO-User-Manual-English.pdf
Аутел Експлорер
…netdna-ssl.com/…/Autel-Explorer-App-Manual-Englis…
Сам аутел експлорер (пока только для Андроид)можно скачать с оф.сайта.
Доступны почти все настройки без соеденения с дроном.
Вот содержание гарантии на дрон с оф сайта shop.autelrobotics.com/pages/warranty
Warranty
Autel Robotics (the Company) warrants to the original retail purchaser of this product, that should this product or any part thereof during normal consumer usage and conditions, be proven defective in material or workmanship that results in product failure within one year of purchase of new product, or 180 days on refurbished product, such defect(s) will be repaired, or replaced (with new or refurbished parts or products) at the Company’s option, with Proof of Purchase, without charge for parts or labor directly related to the defect(s). Some states do not allow limitation on how long an implied warranty lasts, so the above limitations may not apply to you.
Obstacle Avoidance, Computer Vision and all other autopilot functions are not intended to completely replace the pilot and may not react in all situations or conditions. Accidental damages will only be covered under this warranty if there is an obvious failure of hardware or components.
The Company shall not be liable for any incidental or consequential damages arising from the use, misuse, or mounting of the device. The extent of Autel’s liability under this warranty is limited to the repair and replacement provided above and, in no event, shall its liability exceed the purchase price paid by purchaser for the product.
This warranty does not apply to:
- Aircraft(s) not utilizing most current, or up to date, and publicly available firmware.
- Battery that cycle charged more than 200 times.
- Products subjected to abnormal use or environmental conditions, accident, mishandling, neglect, unauthorized alteration, misuse, improper installation or repair, or improper storage.
- Products with signs of tampering or altering of the serial number label, waterproof mark, etc.
- Products that have had flight log details altered or deleted.
- Damage resulting from connection to, or use of any accessory or other product not approved or authorized by the Company.
- Defects in appearance, cosmetic, decorative or structural items such as framing and non-operative parts.
- Products damaged from external causes including but not limited to fire, water, dirt, sand, battery leakage, blown fuse, theft or improper usage of any electrical source.
NOTE:
- All contents of the product may be deleted during the process of repair. You should create a back-up copy of any contents of your product before delivering the product for warranty service.
- If your product qualifies for warranty repair, please carefully review the after-sale service instructions at link before sending your products.
After-sale service instructions
- Customer contacts Autel Customer Support via email or phone to request Warranty service.
- Autel reviews Warranty request and determines Warranty eligibility.
- If eligible, Autel issues warranty repair authorization to customer.
- Customer sends product to Autel.
- Autel repairs or replaces the product and send back to customer.
Warranty Contact Info
If you have any questions regarding warranty, please feel free to contact us via the following ways:
Call 1-844-My-Autel (844)-692-8835
Visit our website https://www.autelrobotics.com
Send us an email at sales@autelrobotics.com
Repairs
How do I get my aircraft serviced?
Autel Robotics repairs are performed exclusively from our repair center in Bothell, WA. To request a repair, our US-based customer service can be reached at 1-844-My-Autel (844)-692-8835, and it is open seven days a week from 8:00am – 6:00pm (PST).
How long will service take?
Service times often depend on the nature of the issue and the availability of service parts at the service location. Be sure to ask how long the repair will take when you discuss service with Autel Robotics, or when you take your aircraft to an Autel Robotics Authorized Service Center.