Yannick Aigoin

RexA

Ну что сказать, на вид очень приятное впечатление производит… А то у меня сложилось впечатления, что на восьмерке только волосатые и бородатые гиганты ездят…😃 😃 😃

ikor
4revo:

Илюх, чаво так грустно?

да не вааще не грустно. просто с самого начала моего увлечения конкретно багги, Яник был Xray ем, и RB. И вот он переключился на Лосей. И с РБ он кстати тоже завязал, а с кем он теперь объявит позже.

вот поэтому и афигеть.

я то кстати, тоже с хрея сошел, но по своей причине, а не по причине того что машина не нравится…

ikor

а вот перепечатка с www.neo-buggy.net - интервью с Яником по мотивом его перехода

We have managed to get the first interview of Yannick after his move to Losi was announced last night. Please click ‘Read More’ to read the exclusive interview.

Hi Yannick, thanks for taking the time to talk to us, on the eve of your move!
It is a pleasure for me to do that. I would like to thank you for giving me the opportunity to explain a bit my choice and the reasons of this.

Your move from XRAY to Losi came as a huge surprise to pretty much everyone, can you tell us a little bit about how the move came about, how long it’s been in the works?
Yes, it’s a surprise for everybody as I did not want to talk about that before the end of the French season. I met the Losi racing team for the first time at the Nitro Challenge and then David Spashett at the Euros warm-up. I’ve discussed for some few weeks now with Jukka Steenari, Todd Hodge and Adam Drake. They have been really nice with me and I’m really happy to start this new challenge with these people!

You leave XRAY after 2 ½ years running the XB8 buggy with both highs and lows we can say. Can you look back on that period and reflect on those moments for us?
I joined XRAY at the beginning of 2005 and start to work closely with the R&D and promotion team. It has been 3 great seasons and I would like to thank them for the support and friendly relationship. Off course, we had some disappointments especially at the Worlds but this is racing; we just did our best and missed luck … I prefer to keep in mind the Euros and French titles 😉

It’s fair to say you are somewhat of a TQ maestro (2004 worlds, 2005, 2006 Euros) but often let down by problems and bad luck come finals day. Was this a source of friction between you and XRAY, how did it contribute to your switch to Losi?
Maestro ?!? thanks 😉 I want to say that I never had any conflict or friction with Xray. I’m working and thinking every day on the reliability, to avoid problems and back luck. I’m sure the work will pay and I’ll be lucky one day !
In recent months we saw Swedish driver Robert Gustafsson leave XRAY for Losi, now you follow a similar pattern, whats going on? Does the Losi buggy appeal extra to (EX)XRAY drivers?
I don’t want to speak about Robert’s choice. He’s nice guy and we’ll work again together, which is a great news for me !

How competitive do you think XRAY will be with the drivers still on the team ?
I don’t worry for XRAY, they work good and will keep on being competitive in the future. Now I work with Losi and will do my best with the 8ight buggy and truggy.

The deal with Losi also incl*udes running Spektrum, what are your opinions of the system, compared to normal radios and other 2.4ghz systems?
Spektrum has developed his range of radio with some products dedicated to the racing scene. I think this is also a great opportunity for me to join a team with large motivation and skills.

With the Losi deal, will you continue to work for RB and use their products in your car?
To be very honest, I’m not working for RB for some few months now, I just wanted to finish the French season as driver and team manager before announcing that …

What race will you debut the car at? The worlds warmup?
Yes, my first race with Losi will be the Worlds warm-up and then, I’ll compete the Nitrocross event the week after.
How much have you tested the car, your opinions?
I did not make any test yet, I just received a car and a T-Shirt for the announcement but no more. I’ll receive all my material shortly and will make many practices before flying over to the US. There, all the Losi team will help me so no problem for the races …

Thank you very much Yannick!

4revo

Ну так и ты с РБ завязал.
И ничего, результаты не хуже.

Marabunta

Извините за бестактный вопрос, но какой приблизительный оклад у пилотов, выступающих за «заводские команды». Вы же наверняка общались с пилотами подобного уровня.

ikor
4revo:

Ну так и ты с РБ завязал.
И ничего, результаты не хуже.

более того, с тех пор как я завязал с РБ результаты только улучшились 😃 справедливости надо отметить, что не из-за смены двигателя, а из-за шлифовки прокладки 😃

Marabunta:

Извините за бестактный вопрос, но какой приблизительный оклад у пилотов, выступающих за «заводские команды». Вы же наверняка общались с пилотами подобного уровня.

такие вопросы в западном обществе задавать не принято. поэтому не знаем, не спрашивали

Tores

Бабло правит миром и людьми.

Alter_spb

Илья, а почему ты пересел на Киошу? Потому что Спосируют трассу? И Почему не РБ а OS? А не что-нибудь другое?

ikor
Tores:

Бабло правит миром и людьми.

в корень зрите товарищ!!! 😃

Alter_spb:

Илья, а почему ты пересел на Киошу? Потому что Спосируют трассу? И Почему не РБ а OS? А не что-нибудь другое?

можно не отвечать на первый вопрос ?

ОС мне очень нравится. И давно хотел ОС, да вот Ниндзя дорогу перебежал… 😃

Если серьезно, то ОС 21VZ-B V-Spec OS Tuned у нас продается и за очень вменяемые деньги. при цене в одном диапазоне с РБ С6ББТ - он 1) на керамических подшипниках, 2) оттюнингован на заводе ОС, 3) с магниевой башкой, 4) звук его мне больше нравится 😃

RACER=

А что у нинзи разве не керамические потшипники ??

ikor
RACER=:

А что у нинзи разве не керамические потшипники ??

у стандартной насколько я в курсе нет. по крайней мере в моей версии.

а вот в новой тюнингованной версии Марио Росси и подшипники керамика и башка магниевая и весь фарш. только он стоит уже других денег…

Anton937

Да Яник вообще большой молодец, давно за ним наблюдаю. Да и Лози, Багги и Траки приличные аппараты 😃 , едут, прыгают просто классно. Надеюсь, что Саня Лобачов и Юра Пронин на своих аппаратах составят достойную конкуренцию. 😃 😃 😃

робертыч

Переход такого гонщика в другую команду - событие не заурядное. Вопрос только в том, был ли, в действительности, переход. На automodelisme.com размещено очередное интервью с Яником. В нём Айгон говорит, что создал свою компанию с целью "быть независимым и иметь ясные отношения "со своими партнёрами , а также предлагать своим партнёрам “исследования, развитие и техническую помощь”. Aigoin Racing был создан до истории с Losi. Думаю, что г-ну Хади был предложен новый формат отношений, который он отверг. А тут американцы из Losi со своими деньгами. Технические недоработки старой команды, приводившие к сбоям в самых ответственных финалах, наверное, тоже наложили свой отпечаток?

Alter_spb

Тут в информационной ленте пробегал коментарий от Худи по поводу ухода Яника. Если есть желание у народа - могу перевести и выложить. Я пока сам не читал - только заголовок видел.

робертыч
Alter_spb:

Тут в информационной ленте пробегал коментарий от Худи по поводу ухода Яника. Если есть желание у народа - могу перевести и выложить. Я пока сам не читал - только заголовок видел.

Очень интересно. Был бы благодарен за ссылку. Можно не переводить.

Alter_spb

XRAY’s Mario Hudy posted this about the departure of Yannick Aigoin from XRAY:
“Yannick was a great asset and was over the years very happy with the car and support but there is probably some other opportunity for him which he took. And of course everybody wishes him the best luck off the track and on the track, as I have not seen somebody who got so much bad luck in races. Of course the life goes on and XRAY continues the ongoing development and racing activities to ensure the highest performance of the XB8 / XT8.”
Mario Hudy / www.teamxray.com

After Yannick’s exclusive interview with Neo-Buggy, he launches his new company and site; Aigoin Racing. In an interview with Automodelisme, Yannick made no comments on a possible distribution deal with Losi in France, saying that Aigoin Racing is primarily Research & Development as well as helping out racers.
Update: "I have nothing to do with distribution. I’ll be only working with TeamLosi, the R&D dept. of Horizon Hobby.; from the french interview.

робертыч

Спасибо. По Хади оказывается всё дело в невезении. Похоже, я был прав.

Anton937

М-да, 😊 элемент некой лотереи и соответственно везения в оном виде спорта присутствует, и порой вносит свои никем не контролируемые коррективы в результаты соревнований 😢

Alter_spb

А в каком виде спорта, особенно техническом нет фактора невезения?

13 days later
Anton937

Да рулит хорошо. 😃 Но ни чего, сверх естественного я не увидел. Для наших ребят вполне реальный уровень. 😁 Не буду перечислять, их все знают. 😎 😒 😛 😉