Новинка от Кики - переросток 60-го класса Ventique

afa14

почему дикий?
он же больше 😃

kinshas

Так он меньше Махи, Маха 64’ с законцовками, а этот 63’. Что-то тут не так.

afa14

при чем тут законцовки?
Маха без удлинителей 60 дюймов

вот, что публика пишет

I wanted to re-check the weights. The scale I used is old and probably not that accurate so I thought I would take a different approach. I was also puzzled that my weight was so different that Quique’s from the website.

I used a digital scale and came up with the following: (Ounces)

Fuselage 65.0
Canopy 5.3
SFG’s 1.0
RT Wing 11.5
LT Wing 11.4
Wing Tube 2.0
Batt 23.7
RX Batt 2.2

This is total of 122.1 ounces or 7 pounds 10.1 ounces

I reviewed the EF thread on the 64" MXS and couldn’t find anyone that posted an actual flying weight with equipment. They do show the wing area as 760 sq in. They also recommend mini servos. Many of the pilots were using batteries smaller than 4000. One could build a Ventique with mini servos, no RX batt, and fly it on a smaller battery and probably get it significantly lighter. I suspect the construction weight of each aircraft are quite similar.

Someone posted that QQ likes heavy airplanes. I look forward to asking him one day but I suspect he, like most accomplished pilots, likes light airplanes. For this design he choose to add robustness and other performance attributes like using larger servos running on high voltage.

We could compare specs all day long. Its an awesome flying airplane and anyone that wants to try mine is welcome

Fuselage 65.0
Canopy 5.3
SFG’s 1.0
RT Wing 11.5
LT Wing 11.4
Wing Tube 2.0
= 96.2 ounces = 2.727 kg

This would be the weight without electronics.

The comparison with the EF MXS 64" and the 760 sq in. doesn’t make sense.

The MXS has 760 sq in. with 2.5 kg and the Ventique has 825 sq in. with 3.5 kg.

This results in 0.304 sq in per g for the MXS and 0.236 sq in. per g for the Ventique.

This comparison shows that the Ventique is quite heavy, but it doesn’t mean that it’s not capable of 3D.

по батареям

With the ARF SV setup, we have had no issues getting to an ideal CG with 6S batteries from 3200 to 5000. It is easy to balance.
3200 would be a light hard 3D setup… 4000 is our all around best setup… 5000 works great… but is a bit heavier… More ideal for aerobatics than… easy 3D if you follow me…

Very Best Regards,
David
Flex Innovations/Premier Aircraft/Potenza

производитель подтверждает , что модель тяжеловата

kinshas

Да не тяжеловата а довольно тяжелая, фюз Махи 540гр а тут 1842 гр, может конечно с конопи да капотом. Короче пусть Кики пока тренируется на кошках.

Desmo

Блин, что-то в голове не укладывается фюз такого размера и весом кило восемьсот…
Так даже из дельта-древесины не получится, причем руками пионеров
Так, на минуточку - это без 400 грамм вес фюзеляжа Композитной крилловской экстры 2.3м.
Где подвох?

kinshas
Desmo:

Где подвох?

Я тоже говорю что-то тут не так, самолет на видео летает очень легко, какой бы мастер не был но кирпича не заставишь так летать. Я думаю все дело в сетапе, рекомендуют моторец 390гр весом а в мануале моторец похож на Дуалский, акк 4000 ну куда такой кирпич.
Хотя опять же на сетапе не скинишь кило.😮 Тут по ходу во взвешивании ошибочка.😁

afa14:

при чем тут законцовки?

Так и здесь такие же законцовки, единственно без них летать нельзя.