И опять по бипланы
ЦТ при наличии всех составляющих легко предположить. А этот движок для такой модели не советуете, я правильно понял? И спасибо…
Ну насчет советов незнаю, но я бы небрал.
Причины:
Минимальный(наверное) предел для этого самика, учитывая, что Kv китайцев меньше чем
заявляют (из опыта).
Работать будет на максимуме, акки этого не любят.
С винтами не поиграешся, а чем больше винт тем лучше обдув и отклик на
управление(легче летать).
Будет борьба с ветром.
И через месяц надоест, и опять нужен будет двигатель.
Нада ли такая головная боль? Но это мое личное ИМХО.
если не мотокалькулировать на мотокалке, то обычно считается что для аутраннера надо его вес умножать на 10 - столько должен весить самолет для которого этот аутраннер предполагается использовать… т.е. для 54г мотора 600г самолет, больше не стоит.
MotOpinion - Multiplex Gemini
Sea Level, 101,3kPa, 20°C
Motor: Hyperion HP-Z2213-20; 1025rpm/V; 0,65A no-load; 0,102 Ohms.
Battery: Hyperion HP-LVX2200 (20C); 3 cells; 2200mAh @ 3,7V; 0,0076 Ohms/cell.
Speed Control: Great Planes Electrifly Silver Series 25; 0,015 Ohms; High rate.
Drive System: APC 10 x 6 SF; 10x6 (Pconst=1,31; Tconst=1) direct drive.
Airframe: Multiplex Gemini; 34dmІ; 1069g; 31,4g/dmІ; Cd=0,036; Cl=0,14; Clopt=0,31; Clmax=0,81.
Stats: 171 W/kg in; 114 W/kg out; 8,3m/s stall; 13,3m/s opt @ 70% (28:16, 42°C); 19,6m/s level @ 100% (13:43, 60°C); 4,22m/s @ 18,5°; -2,27m/s @ -9,8°.
Possible Power System Problems:
The estimated steady-state still-air battery temperature at the hands-off cruise airspeed and throttle setting (approximately 57°C) is higher than the suggested maximum temperature for this cell type (50°C). This could result in battery pack damage unless adequate cooling airflow is provided and/or run times are kept short. A lower current would also decrease the battery temperature.
Current can be decreased by using fewer cells, a smaller diameter or lower pitched propeller, a higher gear ratio, or some combination of these methods.
Power System Notes:
The full-throttle motor current at the best lift-to-drag ratio airspeed (15,6A) falls approximately between the motor’s maximum efficiency current (8,2A) and its current at theoretical maximum output (51,8A), thus making effective use of the motor.
Possible Aerodynamic Problems:
The static pitch speed (18,9m/s) is less than 2,5 times the stall speed (8,3m/s), which may result in reduced performance at typical flying speeds and a low maximum speed. This situation is usually acceptable for an electric sailplane or other slow-flying model.
Pitch speed can be increased by using a higher pitched and/or smaller diameter propeller, a higher cell count, or some combination of these methods.
Aerodynamic Notes:
With a wing loading of 31,4g/dmІ, a model of this size will have very sedate flying characteristics. It will be suitable for relaxed flying, in calm or very light wind conditions.
The static thrust (843g) to weight (1069g) ratio is 0,79:1, which will result in very short take-off runs, no difficulty taking off from grass surfaces (assuming sufficiently large wheels), and steep climb-outs.
At the best lift-to-drag ratio airspeed, the excess-thrust (382g) to weight (1069g) ratio is 0,36:1, which will give strong climbs and rapid acceleration. This model will most likely readily loop from level flight, and have sufficient in-flight thrust for many aerobatic maneuvers.
Ну и…
У меня на Gemini стоит AXI 2814/20 и акк. Kokam 2100 3S. Пропеллеры 11x5.5, 11x7. Без проблем взлетает с рук, практически “выпархивает” без подталкивания 😃
Ставить маленький мотор не советую, хотя бы потому, что даже с моим мотором (106 гр) и аккумулятором, максимально сдвинутым вперед, центровка получилась немного задняя. Комфортная для меня центровка вышла с доп. 40 грамм в носу. Или можно кок винта потяжелее поставить.