Регулятор давления топлива

MadDog

Можно, но только такую Perry Oscillating Pump на башне LXDG61 . Сам поставил такую, работает от вибрации.[/img]

crank

Тогда выходит, что на моторах сайто нельзя использовать регуляорные помпы типа perry?

Вот нашел интересную конфигурацию, непонятно правда почему помпа будет работать при такой установке? Ваше мнение?

  1. The Perry VP-30 Pressure Pump: This is a pump and regulator driven by pressure pulses from the crank-case. A short (abour 2”) length of fuel tubing is connected from the crankcase breather to one arm of a T-joint, The other arm is connected to about 4-6 “ of fuel tubing and is left open to the atmosphere. The remaining open line on the T-joint is connected to the pump pressure input via the red tubing that comes with the pump. The adjustable knob on the pump should be screwed almost all the way in to maximize fuel flow; do not force it too much, just screw it in until it almost reaches the end. For the newer pumps that are adjusted with a hex tool, turn it in until the top of the screw is flush with the top of the plastic pump body. Note: When using this pump, the tank vent must be open to the atmosphere, and no muffler pressure is used. The crankcase remains open to the atmosphere for excess oil to drip out.

Here are examples of some setups that have worked for me with the Perry pressure pump.

Saito-91, engine inverted, 1/8” tubing everywhere, standard tank that came with the kit (a Kyosho Sensation). Tank located back over the CG.
Saito-120, engine upright, 1/8” ID fuel tubing everywhere, standard unmodified 18oz Graupner tank. Model is a Sig 4star-60. Tank located back over CG.
Saito-150, engine side mounted. Standard unmodified 18 oz Graupner tank located up front just behind firewall. 1/8” ID silicone tubing from tank to pump and pump to engine.

Подробнее см. saito-engines.info/pumps.html

lyoha

Работать будет. Если вчитаться, то они рекомендуют выкрутить регулировочный винт на помпе до максимума, чтобы мембрана колебалась даже от слабых перепадов давления. Например на моторах класса 46-го я этот винт задавливаю по самое небалуйся, бо заливает страшно по холостым.

1 month later
BALAL

Спецам: а если бак сделать большим (чтобы объём необходимого топлива был значительно меньше объёма бака) и герметичным, а после заправки поднять в нём давление насосом воздушным с ниппелем? Он должен подавать топливо, как сифон? - Да, вижу ошибку, на фигурах не заработает. Тогда бак - сифон и “рессивер” ? за счёт объёма рессивера больше, чем объём бака, давление будет почти постоянным.

vovic

Под фиксированное давление топлива есть уже соски из катетеров - у кордовых бойцов, таймеристов, ничего выдумывать не надо. Только под один режим мотора, регулировать обороты не получается.