Постройка модели "Не копии".
Неее, я не мазохист тумблеры делать… Я их на Линденгере купил, в нужном масштабе.
А пуговицы это сами наушники, одна обтянутая черной тряпочкой и одна крашенная , спиливаем петельки, склеиваем и получаем наушник. Благо выбор пуговиц в магазине огромный и можно подобрать нечто похожее.
Это хорошо что их не много(тумблеров), а если их в кабине ведро то придётся делать )))
Неее, я не мазохист тумблеры делать… Я их на Линденгере купил, в нужном масштабе.
Дим, если позволишь, на моем 1:4.75 Хоке для АЗС и выключателей пошли зубья от массажной расчески (которые пластиковые), нужные мне части отрезал
Круто, вот они секретные технологии моделистов!
Тут может получше видно
И эта, может кому сгодится идея, как симитировать радиаторы разлиные.
Сабж при размерах 2.5 см на 2.5 см имеет вес всего 0.9 грамма
Понадобятся пластиковые стяжки, пластинка бальзы (для обьема) пару капель циакрина и пару пшиков серебрянкой 😁
По периметру полученной конструкции приклеиваем опять же пластиковую стяжку
До ЧМ 2020 осталось всего 199 дней.
Итак до начала Чемпионата всего ничего, 199 дней, а если быть точнее, то всего то 100 дней и модель должна быть полностью закончена!
А дальше тренировки, настройки, тренировки и так пару месяцев до конца июня. Минимум за месяц до соревнований полеты на боевой модели прекращаются и она пакуется под поездку.
Начат прием предварительных заявок, срок подачи до 30 января. Окончательный прием заявок 30 апреля.
Ниже, кому интересно, бюллетень номер “0”
ORGANIZERS:
FAI
Aero Club of Norway
Jarlsberg Air Sport Center
Name:
2020 FAI F4 World Championships for Scale Model Aircraft
Date:
July 25 – August 01, 2020
Location:
Jarlsberg Air Sport Center
7 km NW of Toensberg, 100 km SW of Oslo, 20 km from Torp Airport and 147 km from Oslo Gardermoen International Airport
Elevation: 18 m
Flight lines:
Runway F4C: 799 m x 18 m asphalt and TBA m x TBA m parallel grass
Pilots view is towards east
Runway F4H: 250 m x 10 m asphalt and 250 m x 18 m parallel grass
Pilots view is towards west
Heading both runways: 18/36 Altitude: 18 m/60 feet
Organizers’ Officials:
President of The Aero Club of Norway Model Mr. Espen Bakke
General Manager of the Contest Mr. Pål Lindèn Anthonisen
Flight Line Director Mr. Ingolf Steffensen
Assistant Flight Line Director Mr. Otto Svensson
Chief of computer service: Mr. Anders Holt Jacobsen
FAI Jury:
Mr. Narve Jensen, NOR, President of the Jury
Mr. Alex Kennedy, GBR, Jury Member
Mr. Marius Conu, ROM, Jury Member
Mr. Agustin Sevilla Royo, ESP, Reserve both Jury and Judge
Flight judges, F4C:
- Mr. Didier Pabois, FRA Chief Judge
- Mr. Chris Allan GBR
- Mr. Joe Finocchairo AUS
- Mr. Heinz Schar SUI
- Mr. Miroslav Dvoracek CZE
Flight judges, F4H: - Mr. Gwyn Avenell NZL Chief Judge
- Mr. Stephan Kessel GBR
- Mr. Kees Van Essen NED
- Mr. Lars Strågen SWE
- Mr. Niels Jensen NOR
Static 1 F4C. - Mr. Matti Jyllila, FIN Chief Judge
- Mr. Lars Helmbro SWE
Static 2 F4C. - Mr. George Kandylakis GRE
- Mr. Sverre Moen NOR
Static F4H. - Mr. Stan Alexander USA
- Mr. Marek Dominiak POL
- Mr. Ludwig Feuchtner GER
F4 FAI World Championship Rules:
World Championship will be run according to:
- FAI Sporting Code Section 4 Aeromodelling Vol. CIAM General Rules effective January 2020
- FAI Sporting Code Section 4 Aeromodelling Vol. F4 flying scale model aircraft effective 2020
- FAI Code of Ethics
Anti-doping:
Quote from the FAI Anti-doping regulations:
If you regularly take medication prescribed by your doctor and this medication is on the WADA Prohibited List, you need to get a form called a TUE (therapeutic use exemption) filled out by your doctor. International level athletes must send the form to the FAI Secretariat, National level athletes send it to their National Air Sport Control.
Classes:
F4C and F4H
Scale Perpetual Trophies:
Class Trophy name Current holder
F4C Individual: Dennis Thumpston Trophy. Andreas Lüthi SUI
F4C Team: Keil Trophy. Australia
F4H Individual: KLM Trophy. Marcus Hausmann GER
F4H Team: FAI Challenge Cup. Czech Republic
Weather condition:
-Temperature, average: 200C
-Wind main heading: S-SW
-Sunrise: 05:30
-Sunset: 20:30
Official Schedule:
Thursday, July 23
-Early arrival of teams and supporters
-Registration
-Training flights
Friday, July 24
-Arrival of teams and supporters
-Arrival of judges and jury members
-Registration
-Training flights
-Model processing
Saturday, July 25
-Registration
-Model processing
-Training flights
-17:00 Opening ceremony
Sunday, July 26
-10:00-17:00 Static judging begins
Monday, July 27
-09:00-18:00 Static judging and competition flights
Tuesday, July 28
-09:00-18:00 Static judging and competition flights
Wednesday, July 29
-09:00-18:00 Static judging and competition flights
Thursday, July 30
-09:00-18:00 Competition flights
Friday, July 31
-09:00-18:00 Competition flights (reserve day)
Saturday, August 1
-08:00-12:00 Competition flights, finals
-14:00 Closing air show
-16:00-18:00 Prizegiving and closing ceremony
-19:00 Banquet
Sunday, Aug 2
-Departure day for all participants
RADIO FREQUENCIES:
- 35 MHz
- 40 MHz
- 2.4 GHz: 2400-2483.5 GHz; Using of 2,4 GHz is strongly recommended.
Hangar:
Hangar to the competitor’s disposal will be available from July 23 through August 2, 2020
Each team will have a maintenance area with tables, chairs and 220V power supply.
Hangar will be protected and guarded round the clock.
Transportation of models from the hangar to flight line: F4C and F4H: Cars with trailers.
Participation:
A National team may consist of:
-Team Manager
-Maximum 3 senior competitors additional 1 junior and one female in each class
-Helpers and supporters
The 2018 reigning World Champions is invited to take part.
If he is not member of the national team, his score will not be considered in the team results.
Licensing:
Each competitor, team manager and team manager assistant must possess a valid FAI License, issued by their NAC.
Classification and awards:
There will be an individual classification and a team classification.
The winners will be awarded with FAI medals and diplomas.
Languages:
Official contest languages are:
-English
-Norwegian
Entry fees:
-Senior competitors, TM, TM assistant 500 €
-Junior competitor 150 €
-Helper and supporter 100 €
-press representative 0 €
The entry fee consists of participation card, information bulletins, and souvenirs
Preliminary entry:
Preliminary entry forms must be received by the organizers before January 30, 2020
Official entry:
Official entry forms must be received by the organizers before April 15, 2020
All fees must be received by April 30.
Entries received from May 1st to May 31st will be subject of 10% fine.
Entries received from June 1st to June 30th will be subject of 20% fine.
Entries received after July 1st will be subject to organizers’ acceptance
Payment is to be made by banking transfer.
The banking commission is in charge of sender, so that the whole amount of money from the entry form should be received in the Organizer’s bank account.
Payment by check is not accepted.
Payment and banking information:
Send the entry fees to the following bank account (EUR ONLY):
DNB Bank ASA
N-0021 Oslo, Norway
Acount no.: 5002 05 01577
SWIFT CODE: DNBANOKK
IBAN NO.: NO4050020501577
Title: Scale Wc 2020, Jarlsberg, fees from…
Accommodations:
Hotel:
Quality Hotel Toensberg
Contact address:
Quality Hotel Toensberg, Ollebukta 3, 3126 Toensberg, Norway
Phone: +47 33004100, www.choice.no
Participants get discount. Please contact Pål L. Anthonisen (paul.anthonisen@gmail.com)
Camping:
Participants will be allowed to camp at Jarlsberg Air Sport Center, and to use all the facilities provided by the Center. Electricity is included in the fee.
Camping fee: 20 EUR/day/unit.
Banquet:
The banquet will take place on August 01 at 19:00
Banquet fee: 60 EUR/competitor, TM, TM’s Assistant, supporter, helper, guest.
Meals:
Lunch will be served at the field
Protests:
All protests must be presented in writing to the Contest Director at the competition site and must be accompanied by a deposit of 50 EUR.
The deposit is returned if the protest is upheld only.
Model processing:
Each competitor must present a valid FAI Specification Certificate for his model, according to FAI Sporting Code Volume ABR/Section 4 Aeromodelling.
Model aircraft not properly processed by NAC, must be processed by the organizer at a cost of 8 EUR for each model
Each competitor must present a Competitors Declaration Form according to FAI Sporting Code Volume 4/Section 4 Aeromodelling (annex 6.E. page 72 of the scale rules).
National flag and anthem:
The Team Manager is requested to bring one national flag of 1 x 1,5 m and a CD or Mp3 with national anthem.
The flag and anthem will be collected during the team’s registration and returned after the closing ceremony.
Documents for registration:
- Competitor’s FAI License valid for 2020
- A copy of team’s banking payment receipt
- One national flag 1 x 1,5 m
- One CD with national anthem
- Valid FAI certificates for the models
- Valid ID card
-
Fuel for models:
The fuel for models can be shipped to the Organizers. The National Teams supply their own fuel. The address of the fuel storage will be announced.
Local fuel supplier:
The Organizers will post contact details of a local fuel supplier for the competitors who do not want to ship the fuel but want to order it locally.
Car rentals:
Most major car rental companies are present at Oslo Airport Gardermoen International Airport, and Sandefjord Airport Torp.
Insurance:
EU Citizens must bring European Health Insurance card.
Citizens from outside EU should provide their own health insurance to cover illness and travel insurance.
The Organizers are not responsible for any kind of injury, loss, theft or damage to people or property.
CONTACT ADDRESS:
Paul Lindèn Anthonisen
Skytterveien 6G
3290 Stavern
Norway
Tel: 0047 922 55 495
E-mail: paul.anthonisen@gmail.com
А что…Дмитрий дал всю нужную информацию.всё расписано.
Что то я упустил, вот сайт организаторов f4c.no
FAI
Aero Club of Norway
Jarlsberg Air Sport Center
а этим всё сказано.
До ЧМ 2020 осталось всего 192 дня.
Чем отделать внутреннее пространство салона? Думал, думал и… решение пришло как всегда неожиданно, потолочка! А что, вполне себе модельный материальчик.😒
Ну вот почти и закончен очередной этап. Добавлены последние копийные бантики, остальные уже после покраски. Осталось провести контрольную сборку, проверку всех систем, контрольное взвешивание и можно приступать к окраске. 😎
Красиво!
Не побоюсь этих слов, даже очень красиво !
Дима, я наверное упустил этот момент: как у тебя амортизатор основной стойки шасси устроен?
Мебельный пневмошток, пока на 120 ньютон, будет слабо, поставлю 150 или наоборот помягче на 80. Короче выбор есть.
Дмитрий, классно смотрится “Pilatus”. Шикарный салон получился, как и весь самолет!
Кстати, некоторое “дежавю” для меня. У меня тоже на “Скайвэне” и “Муромце” салон потолочкой отделан. А шасси на “Скайвэне” тоже с мебельными амортизаторами спроектировано… Интересно как они будут работать.
Интересно как они будут работать.
Первый раз увидел шасси на пневмоштоках у Питерцев на По-2, отлично работало. Так, что тут сомнений нет, главное правильно жесткость стоек подобрать.
Первый раз увидел шасси на пневмоштоках у Питерцев на По-2, отлично работало. Так, что тут сомнений нет, главное правильно жесткость стоек подобрать.
Совершенно верно.и очень ловко демпфируют удар.можно сказать модель “прилипает” к земле.
Дима, отлично получается!
Можешь даже не думать, ставь амортизатор сразу на 150 ньютонов.
До ЧМ 2020 осталось всего 189 дней.
Итак, мое повествование догнало реальное состояние дел с моделью, фотографии ниже сделаны сегодня днем. С одной стороны это хорошо, больше не буду вводить людей в заблуждение скоростью постройки😇, а с другой, скорость повествования существенно снизится…😃
Ну и в честь сего знаменательного события я объявляю конкурс. Кто первый правильно ответит, зачем нужны эти гребни на лобике крыла? (смотри на предпоследней фото) Получит от меня приз! А именно, красивую фотографию модели с Чемпионата Мира с моим автографом и пожеланием.😒 Не бог весть, что конечно, но и задача не самая сложная. (хотя, я довольно долго ломал над этим вопросом голову😵)
P.S. Простите за качество фотографий, маловата комнатка для модели… Вот что за свинство, как в помещении соберешь, так кажется огромным, а на улицу вытащишь и думаешь можно и побольше… Ну да ничего, я эту проблему решил кардинально 😎
КронштЕйны для внешней подвески, типа…