rcgf stinger 125cc
Встречаем новый движек,конкуренция нам на руку:)
О да… DAфиллы оценятB-) Подши тоже говорят японцкые:)
Ну и виде полета из трубы на винте 27*11…
а самое главное, почему у многих были проблемы с этими моторами, производители у себя на офф.сайте написали это:
Hello RCGF Friends and Family,
As most of you know, we at RCGF have been updating our entire engine line for almost two
years now.
The new Stinger engine model is growing quickly. But recently we have had customers
ask us about the difference between RCGF Stinger engines and the older RCGF engines
that are popping up in both the US and China markets.
Because of these inquires we felt that it was important to share this information with the rest of you
Frist, we have redesigned everything about the New Stinger Engine.
We have made all new molds for these engines.
Unlike in years past, we now have complete control over the Stinger engine
build from the mold, to parts production, to the completed engine.
Quality is our first order to produce the best product we can for our customers.
We’re using a more robust metallurgy for our engine casting
and a much stronger forged crank system with a higher quality bearing system to provide
more power per cc, plus an all-around better looking engine.
Sadly there are still thousands of our old rejected engine parts floating around in China.
There are still people in China that are trying to ride our shirt tails by scabbing together
engines from those old junk parts and sell them from China into the US market place.
Because of the complete lack of quality control in the phony RCGF engines,
you stand a greater risk of getting a bad one and there are no spare parts to fix it
when you need them. Because of all the bad press
we were receiving, going all the way back to 2007, we made the hard decision to change our
RCGF brand name to the Stinger brand name to distance our company from all the junk that was starting to show up in the market place.
Please be aware that the VVRC RCGF engines are not our engines.
They are made from those old parts we have been talking about and
they are trying to mislead the customer.
As always you will get our 2-year warrantee on workmanship and materials for
your Stinger engine and we have the spare parts and Service Center to back it up.
All of our New RCGF Stinger engines will be packaged with the Stinger logo on the box.
А вот интересно, ченить 70— СС у них будет или уже есть ? Звиняйте, глупый вопрос есть у них 70сс
А вот интересно, ченить 70— СС у них будет или уже есть ?
Есть, все на сайте
Артем, ты иммигрировал что ли? Почему на испанском этот мужик ругается на мотор?
Втут я:) испанский язык он такой:) Американцы довольны этим мотором. После 3 литров обкатки данные такие у амера: на винте Falcon 28-10 и родных банках 6700 об/мин на земле и 7400 в воздухе,настройка карба еще немного богатая.К сведению… у него на обкатанном и настроенном DA-120 на трубах RE2 выдавал на том же винте на земле 7050об\мин. Запуск всегда легкий,переход на полную мощность мягкая,минимум вибрации.
Вот видео дающее небольшое представление о работе двигателя
Интересно мнение данного пилота:
Stinger - потрясающий двигатель, мощность и отклик у меня на данный момент огромны. Я провел на нем всего 4 полета, поэтому трудно сказать, по сравнению с gp123, который у меня был в течение 2 лет. У него определенно немного больше мощности, чем у gp! Можно с уверенностью сказать, что это УДИВИТЕЛЬНО
Другой пилот и тоже удивлен работой нового двигателя:
Извеняюсь что не в тему стингера но всеже RCGF 120 T чем отличаеться кроме 5 доп кубов и вообще как двигатель если кто знает.