ikarus osd (osd + автопилот + наземеная станция + перекл. камеры +...)
Established in Ikarus 7805 5V linear regulator, supplys himself Ikarus, GPS, receiver, up to 6 servos, stabilization system…
Установленный на Икарус 7805 линейный стабилизатор 5 Вольт, питает сам Икарус, ГПС, приемник, сервы, систему стабилизации
Sorry, i wrote wrong info for: Established in Ikarus 7805 5V linear regulator, supplys … receiver, up to 6 servos… - receiver and all of servos are powered only from motor regulator’s BEC.
Я извиняюсь за дезинформацию: Установленный на Икарус 7805 линейный стабилизатор 5 Вольт, питает … приемник, сервы… - приемник и все сервы питаются только через BEC регулятора, на плате прямые разводки.
Подскажите на какие детали необходимо установить радиаторы ?
Постараюсь сегодня выложить фотографии платы икаруса с обеих сторон и на плате показать как лучше размещать радиатор. Весь нагрев распространяется по плате от 7805, при этом, конструктивно, большая часть тепла отводится именно в сторону платы. Т.е. радиатор, наверное, стоит клеить с обратной стороны платы в зону 7805. Ну и не помешает приклеить еще один на лицевой стороне 7805. Но вся штука в том, что лучшая теплоотдача для 7805-сама плата Икаруса, т.к. он на ней и сидит… потому лучший выход дуть и еще раз дуть на плату с центром обдува у 7805 с лицевой стороны
Можно еще рассмотреть вариант демонтажа 7805, собрать чуть в стороне с отдельным охлаждением… но тут уже я не знаю насчет электромагнитных помех на такую вынесенную схему питания.
Sorry, i wrote wrong info for: Established in Ikarus 7805 5V linear regulator, supplys …
receiver,up to 6 servos… - receiver and all of servos are powered only from motor regulator’s BEC.Я извиняюсь за дезинформацию: Установленный на Икарус 7805 линейный стабилизатор 5 Вольт, питает …
приемник,сервы… - приемник и все сервы питаются только через BEC регулятора, на плате прямые разводки.Постараюсь сегодня выложить фотографии платы икаруса с обеих сторон и на плате показать как лучше размещать радиатор. Весь нагрев распространяется по плате от 7805, при этом, конструктивно, большая часть тепла отводится именно в сторону платы. Т.е. радиатор, наверное, стоит клеить с обратной стороны платы в зону 7805. Ну и не помешает приклеить еще один на лицевой стороне 7805. Но вся штука в том, что лучшая теплоотдача для 7805-сама плата Икаруса, т.к. он на ней и сидит… потому лучший выход дуть и еще раз дуть на плату с центром обдува у 7805 с лицевой стороны
Можно еще рассмотреть вариант демонтажа 7805, собрать чуть в стороне с отдельным охлаждением… но тут уже я не знаю насчет электромагнитных помех на такую вынесенную схему питания.
Я установил радиаторы на трех чипах на плате икаруса на термопасту и притянул их стяжкой прям поверх икаруса три радиатора таких, на них на тех же стяжках через всего икаруса установил куллер подпаял его к питанию икаруса т.е. к 2S и привет все работает.
в термоусадке надо вырезать прямоугольные прорезы мод микрухи и на них через термопасту радиаторы.\
www.youtube.com/watch?v=mX-i3s8mvqY
на 2.30 минуте замер амперметр
на 3.50 минуте, при включении “полет домой” самолет начал пикировать, в результате чего как мне кажется он набрал скорость около 100 км\ч и оторвался элерон.
Сейчас все восстановил, но если лететь домой с высоты превышающую домашнию высоту, то он начинает пикировать. Причем все оттримированно, в ручном режиме бросаю стики - летит ровно. Калибровку серв делал, “Update center” нажимал.
Что делать?
at 2.30 minute measurement ammeter
at 3.50 minutes, when you turn on “flight home” the plane began to dive, which I think he got the speed around 100 km \ h and detached aileron.
Now everything restored, but if we fly home from a height exceeding the height of the home, it begins to dive. And all trimer, manually throw sticks - is flying straight. Calibration serv done, “Update center” clicked.
What should I do?
JuanTrillo
Please do me a map of google earth. Thank you.
Altitud elev = 45º guauuuu If i use this parameter in my plane become delphin
If you have autopilot=fixed alt and base altitude is 170m and servo motor (center) is 1449 and servo motor (max) 1933 and you have calibrated OK IR.
¿What happend when you fligh manual at 485 m altitude and change to autopilot?
- your plane will change motor to min (965 us) That is 0.0 A of consumtion and
- your plane will move elevator to change pitch to 45º with a fast decrease of altitude of 485-170=315m
I recomended change altitud elevator to 10º maximum with Pich gain drive limit to 0,4 max and change medium motor to a us value similar to sustain consumtion. For example if your plane can mantain altitude with 5A, then put equivalent PWM value in medium motor value. You can use an amperimeter and wizad channel to calculate it.
JT
www.youtube.com/watch?v=mX-i3s8mvqY
на 2.30 минуте замер амперметр
на 3.50 минуте, при включении “полет домой” самолет начал пикировать, в результате чего как мне кажется он набрал скорость около 100 км\ч и оторвался элерон.
Сейчас все восстановил, но если лететь домой с высоты превышающую домашнию высоту, то он начинает пикировать. Причем все оттримированно, в ручном режиме бросаю стики - летит ровно. Калибровку серв делал, “Update center” нажимал.
Что делать?at 2.30 minute measurement ammeter
at 3.50 minutes, when you turn on “flight home” the plane began to dive, which I think he got the speed around 100 km \ h and detached aileron.
Now everything restored, but if we fly home from a height exceeding the height of the home, it begins to dive. And all trimer, manually throw sticks - is flying straight. Calibration serv done, “Update center” clicked.
What should I do?
Thank you.
I will change
"altitud elevator to 10 º
Pich gain drive limit 0,4 "
Where better to change the value of the motor, servo ranges or Driv Lim?
Thank you.
I will change
"altitud elevator to 10 º
Pich gain drive limit 0,4 "
Where better to change the value of the motor, servo ranges or Driv Lim?
Change medium value of servo range.
I am preparing your maps. I will send you today.
JT
Thank you.
It is very difficult to communicate, do not know much English, do not know Spanish.
You can detail the algorithm of the engine in the autopilot?
Under what conditions do these values?
servo range
servo motor min value -?
servo motor center value -?
servo motor max shaft -?
when the plane gains altitude, the value of “max value”?
when straight flight, the value “center shaft”?
when the plane above waypoint, the value of “min value”?
Thank you.
It is very difficult to communicate, do not know much English, do not know Spanish.
You can detail the algorithm of the engine in the autopilot?
Its very well explained in post below indicated. If p=0,02 1/P= 50 m. if you have fixed altitude of 170 m. in autopilot maximum motor below 120m. medium motor with 150 meter altitude and minimum over 220 metesUnder what conditions do these values? Under autopilot
servo range
servo motor min value -? see before explication
servo motor center value -? see before explication
servo motor max shaft -? see before explication
when the plane gains altitude, the value of “max value”? proportional to diference between actual and fixed by user.
when straight flight, the value “center shaft”? yes
when the plane above waypoint, the value of “min value”? yes. If diference is biger than 1/p
Post #372 Pid functions
Post #306 & #318 & #262 Auxiliar instrument
JT
JuanTrillo
Please do me a map of google earth. Thank you.
FTP: 195.78.229.247
User/Passw: aeromodelismo / virtual
File: cstrike_maps.rar
If you encounter any problem send me by Privete Mesage your email.
JT
FTP: 195.78.229.247
User: aeromodelismo
passw: virtual
Folder: Ikarus/eng_manual
Files: Manual_Ikarus_OSD_v.0.92_english.doc OR Manual_Ikarus_OSD_v.0.92_english.odtThis is not final version with all betas release add-on. We are finishing spanish and english versions.
Thanks
JuanTrillo
Thanks, I downloaded cstrike_maps.rar.
Could you give a language file for the console, so I can translate the program “console”?
Thanks, I downloaded cstrike_maps.rar.
Could you give a language file for the console, so I can translate the program “console”?
Manual in english version editable ODT & DOC format. Look at root of ftp.
JT
Guidelines have been translated rcopen.com/forum/f90/topic213875/89
I need to translate the program interface.
Guidelines have been translated rcopen.com/forum/f90/topic213875/89
I need to translate the program interface.
Program interface has not .lang format. Rafa is studing any kind of solution. Waiting for.
JT
Подскажите как добавлять карты “своей местности” в Ikarus?
Подскажите как добавлять карты “своей местности” в Ikarus?
Ikarus create a directory structure usually in c:\imagemaps, -configurable location in config consola / directory- saving georeferenced pieces of bitmaps at diferents resolutions.
To save on disk maps and use on fly field you only have to enter in route manager and locate in interest point. Then move around to save maps. Use differents altitudes using mouse buttons.
JT
Такая проблема еще возникла: Ikarus не видит 2 канал пульта. Пульт AURORA 9, приемник 9 каналов, подключен через PPM Encoder V2 (Codificador 8Ch Trama PPM). Консоль и прошивка последние. Режим ППМ.
В ветке кажется кто то задавал такой вопрос, но я ответ не нашел (а может плохо искал). Что надо сделать, подскажите.
Такая проблема еще возникла: Ikarus не видит 2 канал пульта. Пульт AURORA 9, приемник 9 каналов, подключен через PPM Encoder V2 (Codificador 8Ch Trama PPM). Консоль и прошивка последние. Режим ППМ.
В ветке кажется кто то задавал такой вопрос, но я ответ не нашел (а может плохо искал). Что надо сделать, подскажите.
Try translate to english, please . Imposible undestand with any translator. Maybe somebody can translate and i can help you.
JY
Problem similar described in #352.
I managed to clarify that at switching-on IKARUS (connection videobat), on connectors 2,3 and 8 (servo control input) isn’t present 5V. On connector GPS 5V is. Numbers of connectors of p.7 Manuals.
Проблема аналогичная описанной в #352.
Мне удалось выяснить, что при включении IKARUS (подключении videobat), на разъемах 2,3 и 8 (servo control input) нет 5V. На разъеме GPS 5V есть.
Номера разъемов стр. 7 “Руководства”.
Проблема решена.
Дело было не в бобине… в приемнике.😦
Опять проблема.😦
Как управлять меню в консоли?
задал управляющий канал, настроил на него микс223. Проверил длительности в калибровке -+5 примерно получилось. Сохранил калибровки.
Икарус на тумблера не реагирует - на экране висит меню и ни чего не могу сделать.
Попробовал микс убрать и подключить один тумлер - реакции ни какой.
Кто прошел это уже - расскажите как мне это пройти по шагам.
How to operate the menu in the console?
Has set the operating channel, has adjusted on it микс223. Has checked up duration in calibration - +5 it has approximately turned out. Has kept calibrations.
Икарус on the toggle-switch doesn’t react - on the screen the menu and that I can not make hangs.
Has tried to clean and connect a mix one тумлер - reactions what.
Where there can be errors?