Su-35 360 VT

smg2000

Мне кажется надо увеличить мощность мотора почти не увеличивая kV. А то на более больших оборотах может разорвать крыльчатку.
Motor Diameter: 28mm
Shaft Diameter: 4.0mm
KV: 2200 Kv
Voltage Range: 14.8V
Max Amperage: 40 Amps
Weight: 115g

Это 600W. Удивило 14.8В Мы то подаём на него 22.2В

ElephantXP

У китайцев много нестыковок в документации. Табличку внизу страницы посмотри, там более реалистичные данные. По ним выходит 955 ват. Да и думается, что если KV незначительно поднять, то должно выдержать. Запас по прочности должен быть хотябы по тому, что точно никто его не считает.

PS Где только искать информацию по моторам на замену…

ElephantXP

Диамерт мотора больше, скорее всего не влезет

smg2000

Полазил-поискал где знал. Все подходящие моторы под 29мм. ППЦ какой-то. Вот например:

  • Outside Diameter : 29.4mm
  • Total Length : 60.0mm
  • Weight : 173g
  • Motor Shaft Dia : 4.0mm
  • No. Of Magnet Poles : 4
  • Kv : 2800 rpm / V
  • Power : 1500W Max
  • Working Voltage : 14.8v - 22.2v
    Порадовало:
    Test Data:
    70mm (5 Blade) + IR550-2800-32 Motor + 22.2v Static Thrust: 2050g 57A

Но не факт, что штатная крыльчатка выдержит

ElephantXP
smg2000:

Полазил-поискал где знал. Все подходящие моторы под 29мм. ППЦ какой-то. Вот например:

  • Outside Diameter : 29.4mm
  • Total Length : 60.0mm
  • Weight : 173g
  • Motor Shaft Dia : 4.0mm
  • No. Of Magnet Poles : 4
  • Kv : 2800 rpm / V
  • Power : 1500W Max
  • Working Voltage : 14.8v - 22.2v
    Порадовало:
    Test Data:
    70mm (5 Blade) + IR550-2800-32 Motor + 22.2v Static Thrust: 2050g 57A

Но не факт, что штатная крыльчатка выдержит

Занятный экземпляр. Правда они там пишут что 29 мм гарантированно не влезит в обычные 70 мм импеллеры. Но вместе с ним продают металлический корпус под него. И судя по всему штатная крыльчатка выдержит, либо можно на этом же сакйте прикупить 10 лопастных крыльчаток. Правда становиться непонятно, чем этот вариант будет лучше того, что я уже прикупил.

pepper5030

Подскажите, в стоке какие разьемы под акк идут? 4мм или 5,5мм?

smg2000
pepper5030:

Дык мне акки какие брать?

6S 45С 4500мА

pepper5030

Это я понял. Там есть акки с разьемом с 4,5мм и 5,5мм

Neznaykin

Обычно акки под разъемы на регуле не подбирают. Часто и на аккках, и на регуле перепаивают разъмы под те разъмы, ка
какие больше кому нравятся по различным объективным и субъективным причинам. Паяльник тока нужен не менее 60Вт, а то замучаетесь паять.

pepper5030

Я тому и разговор подвожу. Что бы ничего не перепаивать взять акки с нужными разьемами

ElephantXP
pepper5030:

Я тому и разговор подвожу. Что бы ничего не перепаивать взять акки с нужными разьемами

Это вы зря надеетесь. От пояльника еще ни один моделист не уходил 😃 Да и не такое это уж и богомерзкое занятие - разъемы напаять.

pepper5030

Да не в этом дело, паяльник умею в руках держать. Если есть возможность взять то что нужно, почему не взять? К примеру у вас сгорел какой то датчик в машине, вы идете в магазин. Лежат 2 похожих, одной фирмы. Один точно ваш, поставил и поехал, другой почти подходит только вот надо 2 провода перепоять дома. Цена одна и таже. Какой возьмете? Понимаете о чем я? :)Или нет. Ладно проехали

ElephantXP

Все фирменные аккумуляторы как правило без разъемов продаются. На хобикинге часто идут распаянные, но периодически проскакивают сообщения, что качество пайки плохое, лучше перепаять. И у меня еще не разу не было, что-бы распаенны были те разъемы, которые мне нужны 😃 То сажают папу и маму, а мне 2 мамы нужны, то вообще с диаметром не попадают.

RUCCI4

Аком хорош! еще бы узнать как он отработает свою цену

ElephantXP

Чудес не будет 😃 но и китайской лотереи не предвидится. Для того чтобы такой аккомулятор себя показал, надо будет еще и моторы и импеллеры менять

18 days later
RC4ever
Ротор:

Hello Alejandro!
Welcome to russian forum. Thank you for your film. I think it is the best film about Su-35. It will be very helpful if you share information about composition of your aircraft ( engines, battery, ESC and so on). What is the distance to gravity center? What is deviation of control surfaces and thrust vector control? Maybe you can give some recommendation how to fly in slow speed and at high angle of attack.
We are waiting for your reply.

I’m very sorry that I haven’t answered until now. I have stoped receiving mail notifications from the forum for some unknown reason so I didn’t see I was being answered! 😮

Thanks for the kind words!
I will share my plane setup and experience 😉

This is my current setup for the plane:

SU-35 09/03/2013

Weight
Plane + Rx Battery: 2460g
Main battery: 805g
TOW: 3265g

CG (with gear out)
145mm from CG to wing LE on wing-fuselage joint
170mm from CG to wing LE on wing’s LE end against body

Tailerons trim between -7.5mm / -10mm under wood vertical stabilizer line (aprox)

Dual-Rates / Expos (Futaba T8UP transmitter):
AIL 50/100 -65/-65
ELE 55/100 -40/-45
RUD 70/100 -20/-30

Everyting is stock save for this exceptions:

Main landing gear struts replaced for freewing’s eurofighter trailing link struts.
ESCs fried and replaced them for 70A ESCs from hobbyking, can’t remember the exact model but I can search it.
I put separate wires for Tailerons so that I can use them both for pitch and roll. This is very important for maneuverability!
Reinforced structure for nose gear with balsa wood and epoxy.
I now use an external 15A UBEC from hobbyking to power the receiver and servos separately from engines.
Rx battery → LiPo 2S 600mAh
Main Battery → LiPo 6S 5000mAh
I use 30C and 40C haiyin batteries for the ducted fans, these are fairly priced and great performance, better than Zippys and probably nanotechs too.

In the future I want to replace taileron servos for better quality ones with more precission (Centering and resolution).
I am about to change the stock motors and fans for Lander 68mm 6S counter rotating DPS units. Will try them this weekend if lucky!

As for the travel limits:
Tailerons: I use the maximum deflection allowed by mechanical limits.
Ailerons and rudders: About 30º each direction.
TV: maximum deflection allowed by freewing stock servos.

I often fly on low rates for ailerons and high rates for pitch and yaw, although I set everyting to low rates for landing!

I am using three gyros on the plane (GWS PG-03) that don’t need a sensitivity channel. I used to have them on tailerons for roll and pitch and on TV + rudders for yaw but I needed external delta mixers (V-tail) and these broke over time.

Then I changed them and now I am using 2 of them on separate TV units just for roll (No external Delta mixer!) and the other remains in yaw.

It was more stable in the first setup but it is difficult to adjust and can make the plane VERY UNSTABLE at high speeds! On TV they have a more linear response and can be set easily but is not so much effective. Now I need to put one more on tailerons for pitch at least because it’s easier to fly high alpha and it better holds angle of attack when landing!

I should buy a better quality gyro for this task!

This are my latest videos of the model, I hope you will enjoy them too 😉

Best regards to everyone!