Вопросы и опыт ремонта квадрокоптеров DJI по гарантии

ma3atr0n
mfilitovich:

Гарантии в РФ нет.

Это я уже понял, меня не интересует гарантия именно в РФ, меня интересует как действовать в данной ситуации.

mfilitovich
ma3atr0n:

меня интересует как действовать в данной ситуации.

Ну так ведь саппорт написал - отправлять в Китай. Причем отправлять обратно они будут только на адрес в Китае. Можно пробовать найти какого-то посредника в Китае, но по мне так проще купить новый аккум и всё.

ma3atr0n
mfilitovich:

Ну так ведь саппорт написал - отправлять в Китай. Причем отправлять обратно они будут только на адрес в Китае. Можно пробовать найти какого-то посредника в Китае, но по мне так проще купить новый аккум и всё.

Вся проблема в том, что из России нельзя отправлять аккумуляторные батареи, вот на этом этапе я застрял…
Найти тех, кто перешлет мне ее обратно проблем не составляет.

Artem19
ma3atr0n:

Вся проблема в том, что из России нельзя отправлять аккумуляторные батареи, вот на этом этапе я застрял…
Найти тех, кто перешлет мне ее обратно проблем не составляет.

я отправлял обычной почтой, пришёл в отделение - отправил, за 2 недели дошло в Китай, никаких проблем

mfilitovich
Artem19:

отправил, за 2 недели дошло в Китай, никаких проблем

А обратно как получали из Китая? Или это не гарантия DJI была?

Artem19
mfilitovich:

А обратно как получали из Китая? Или это не гарантия DJI была?

покупал на али акб, пришёл с диким дисбалансом по банкам, написал продавцу, неделю переписки - я уговорил его забрать обратно а мне выслать новый, из Китай в Россию - сдеком

MFer
ma3atr0n:

его выслать в Китай, но я этого сделать не могу по закону РФ (нельзя вывозить АКБ за границу)

почему нет? уточняете на почте, что там литий и отправляете наземной почтой… но только продавцу. Китайский DJI сервис не принимает посылки из-за рубежа.

ЗЫ. по моей теме - посылка так и висит в статусе “Гуанчжоу, открытый и демонтированный” (уже почт два месяца). Банггуд молчит (типа разбираются, надежа остается, что ребята все же дорожат клиентурой, которая у них тратит приличное количество денег). Спор в палке открыт и в последний день переведен в претензию (вряд ли это что-то даст). Заявление в ПР по розыску недошедшего до адресата отправления подано (вряд ли это что-то даст, т.к. объявленная ценность была *о горе мне* равна 0, по просьбе банггуда). Но чую все это биспалезна, вот правильно сказали выше:

Yuri=:

В данном конкретном случае я бы, например, никуда не отправлял бы, а ремонтировал на месте. Да, попадос. Но я знал, на что иду. И уж за разницу в стоимости тут и там точно можно сделать ремонт, даже если пришлось бы менять центральную плату. Лично мое мнение, никого к нему не принуждаю. Отправку назад считаю ошибкой. Хотя, может быть, все и образуется. Все таки Бенгуд не Гирбест 😃 К Бенгуду лично у меня доверия больше.

ma3atr0n
MFer:

почему нет? уточняете на почте, что там литий и отправляете наземной почтой… но только продавцу. Китайский DJI сервис не принимает посылки из-за рубежа:

Спасибо, узнаю на почте!

malibu75

MFer
Да уж, сочувствую. У меня статус посылки тот же. Со слов представителя Банггуда посылка застряла на таможне, с чем это связано не комментируют.
Предложили выслать замену или сделать возврат. Просьбу вернуть деньги удовлетворили в течение трех дней. Т.е. магазин вернул деньги за мавика, который они еще не получили 😃. Запредельный уровень доверия к покупателю. Честно, я не ожидал такого поворота. Думал придется открывать спор в пейпале, писать заявление в банк на возвратный платеж, пытаться что то поиметь с почты. Удивил Банггуд, что сказать, по-доброму удивил.

andrik-ug
MFer:

Китайский DJI сервис не принимает посылки из-за рубежа.

принимает. Мы с Вами это уже ранее обсуждали. Я отправил, гарантийный ремонт в Китае обеспечили, назад получил благополучно. Общался без продавца, только с сервисом. Сабж был куплен на али. Все процессы через Гонконг (свободная экономич. зона). Почта только ЕМС (никакого ДЭйчЭл).

MFer
andrik-ug:

Все процессы через Гонконг

гонгконг и mainland китай - разные вещи

andrik-ug
MFer:

гонгконг и mainland китай - разные вещи

это да,
промежутка была туда и обратно в Гонкоге. менялся трек ЕМС. чинили точно в материковом Китае. как-то так.

Пересылка через Конг - не моя прихоть, сервис ДЖИ так решил. На цене пересылки (только туда) не отразилось.

Треки бились на всем пути, конечный пункт могу поднять из логов пересылки.

Covax
andrik-ug:

принимает. Мы с Вами это уже ранее обсуждали. Я отправил, гарантийный ремонт в Китае обеспечили, назад получил благополучно. Общался без продавца, только с сервисом. Сабж был куплен на али. Все процессы через Гонконг (свободная экономич. зона). Почта только ЕМС (никакого ДЭйчЭл).

А как вы добились в переписке, чтобы вам отправили через ГонКонг ЕМСом? А то у нас коллега есть, которому заявляют, что не могут отправить в Россию никаким образом…

MFer
Covax:

А как вы добились в переписке, чтобы вам отправили через ГонКонг ЕМСом? А то у нас коллега есть, которому заявляют, что не могут отправить в Россию никаким образом…

Думаю никак. Либо история у Андрея старая - до закручивания гаек, либо он напутал что-то.
Но я с мейнлэнд чайна джи сервисом упорно переписывался, обсуждал вопрос отправки через посредника, все пустое… тлен…

andrik-ug
MFer:

Либо история у Андрея старая - до закручивания гаек

Насчет закручивания гаек не совсем понятно, на тот момент на нашем форуме все точно так говорили за предыдущий период, а настойчивость пробила брешь в саппорте.
Да, можно мне ткнуть датами, но, повторюсь, тогда точно также утверждали невозможность работы с китайским сервисом.
Вот пример моей переписки:
… забыл спойлер как сделать?

MFer

Например так: [cоde]текст[/cоde]
Но спойлер - это мелочи, давайте по существу пжл )

andrik-ug

Не получилось, помогите подправить, забанят, могу переписку на почту покидать.
=== начало цитаты, порядок сообщений - обратный (из гмейла)

[cоde]
From: Андрей П ---------@gmail.com
Sent: Wednesday, August 17, 2016 3:19 PM
To: ling.yan(??)
Subject: Re: CAS-173569-H5J7D1

Please send a copy of the documents send EA186560435HK. The shipment arrived in Russia, has successfully passed the customs. But then the shipment has not been delivered to me, and forwarded to the sender.

2016-08-11 14:46 GMT+03:00 ling.yan(??) <ling.yan@dji.com>:
HiАндрей П,
Please kindly find the tracking number: EMSEA186560435HK,Thanks

Ada.Yan
PRODUCT APPLICATION TECHNICAL SUPPORT
Tel +86 0755 26656677 (11101)
Email ling.yan@dji.com
Website www.dji.com

From: Андрей П ------------@gmail.com
Sent: Thursday, August 11, 2016 4:38 PM
To: ling.yan(??)
Subject: Re: CAS-173569-H5J7D1

Dear Ada Yan!
Aircraft delivered from China 2016-08-09 in the Hong Kong office of DJI. When to expect the shipment EMS Hong Kong to my address?

2016-08-08 9:46 GMT+03:00 ling.yan(??) <ling.yan@dji.com>:
HiАндрей П,
Noted.Thanks for help.
We will ship to our hongong office and then transfer to your with EMS.Thanks

Ada.Yan
PRODUCT APPLICATION TECHNICAL SUPPORT
Tel +86 0755 26656677 (11101)
Email ling.yan@dji.com
Website www.dji.com

From: Андрей П -----@gmail.com
Sent: Friday, August 05, 2016 3:35 PM
To: ling.yan(??)
Subject: Re: CAS-173569-H5J7D1

Dear Ada Yan! I confirm that the shipment service EMS hongkong will not have problems with customs clearance in Russia.

2016-08-05 7:23 GMT+03:00 ling.yan(??) <ling.yan@dji.com>:
HiАндрей П,

Thanks for your confirmation.
We will arrange shipment with EMS hongkong.Please help make sure you can pass your custom no problem.Thanks

Ada.Yan
PRODUCT APPLICATION TECHNICAL SUPPORT
Tel +86 0755 26656677 (11101)
Email ling.yan@dji.com
Website www.dji.com

From: Андрей П --------@gmail.com
Sent: Thursday, August 04, 2016 4:17 PM
To: ling.yan(??)
Subject: CAS-173569-H5J7D1

You wrote:
“Thank you for choosing DJI.
For your case CAS-173569-H5J7D1, we will arrange shipment to the address listed below.
Please confirm that items in the DHL package can pass your local customs and be received, and that the information below is correct.
ATTN:--------ANDREY SERGEEVICH
Tel:+7-928---------
Address:Russia,Stavropol region,Essentuki,-------------------
The customs duty rate should be 10% of the sales price of the received items.
If you have any questions, please feel free to contact ling.yan@dji.com. Thank you for your cooperation.”

The address is correct.
If possible, do not send DHL!
But I beg you to send other courier service. There is no need of customs duties.
Sending to a private person in Russia:

  1. China EMS - EMS Mail
    www.ems.com.cn

  2. Hong Kong EMS
    www.speedpost.hk/speedpost/index.jsf?&lang=en_US

  3. en.4px.com/index.php/post-services.html#t-singapor… only with 4PX are EMS

  4. Singapore(Speedpost)
    Express Mail Services Parcel - the track must be of the form EXxxxxxxxxxxxxSG
    beta.singpost.com

If this is not possible: please contact me to set the customs value on the shipment.

This email and any attachments thereto may contain private, confidential, and privileged material for the sole use of the intended recipient. Any review, copying, or distribution of this email (or any attachments thereto) by others is strictly prohibited. If you are not the intended recipient, please contact the sender immediately and permanently delete the original and any copies of this email and any attachments thereto.
[/cоde]
== конец цитаты

крайний трек до настоящего времени имеет инфо на почте России.
трек по Китаю (туда-обратно) могу отыскать на коробках или предыдущей переписке с саппортом.

Да, мне тоже настойчиво предлагали обращение в ДВА “авторизованных”
сервисных центра у нас, но приняли к решению по-гарантии - только в Китай. Маленькая (но видимо существенная) добавка: я в их сервис направил письмо с автопереводом (на английский) выдержек из российского законодательства в области защиты прав потребителей и ответы об обеспечении одним из российских сервисов “ПЛАТНОГО” ремонта по установленному ГАРАНТИЙНОМУ случаю CAS - извините, тупое основание наших: “куплен не у нас”!

П.С. … ребята, да в “/cоde” какие цифири ставить???
редактировал до сообщения Сергея

Ууух, приношу извинения с форматированием сообщения, может быть последствия 23-го февраля?! Всех с прошедшим!

Covax

Краткий текст

[cоde]много текста[/cоde]

И все получится

andrik-ug

А вот промежуточный (такс фрии) адрес в Гонконге:

Dear Sir,

Hope you are well. This is Tia from DJI After-sales.
As reported from our Support Team, there is something wrong with of your Phantom 3, right?

It is covered under warranty now.
We will fix it for free and cover the freight of sending it back to you after it is fixed in HK.
While, you will need to pay the freight of sending it back to our HK address and the tax duty when you receive your product.

Now, please kindly send it back to our Hong Kong repair center according to the following instruction.

n  Step 1: Complete the Product Repair Form attached.
*To ensure that we can process your inquiry ASAP, please fill in all fields, especially:
your name, email address, telephone number, shipping address, product model, and description of the problem.
Please type and print the form rather than handwriting.

n  Step 2: Ship out your product with the completed RMA Form to: DJI Hong Kong Office
*Address:RM.901,9/F, Building 16W, Science Park West Avenue, Phase Three, Hong Kong Science Park, Pak Shek Kok, New Territories, Hong Kong
*Tel: +852 2639 3038
*Company: Iflight Technology Company Limited
*Contact person:Harvey Tang

Please mark the words ‘CAS-173569-H5J7D1’ on the outside of the package and tell us the tracking number after shipment.

Kindly noted that a second evaluation will be performed when your item is received. DJI is entitled to adjust or change the first evaluation result according to the product's current status.

Thanks for your cooperation!


Best regards,
Tia Wang
DJI GKAS



发件人: Андрей П []
发送时间: 2016年7月4日 15:28
收件人: tia.wang(王天骄)
主题: Re: 答复: 答复: 答复: CAS-173569-H5J7D1 warranty of PSA RUSSIA

А вот промежуточный (такс фрии) адрес в Гонконге:

Dear Sir,

Hope you are well. This is Tia from DJI After-sales.
As reported from our Support Team, there is something wrong with of your Phantom 3, right?

It is covered under warranty now.
We will fix it for free and cover the freight of sending it back to you after it is fixed in HK.
While, you will need to pay the freight of sending it back to our HK address and the tax duty when you receive your product.

Now, please kindly send it back to our Hong Kong repair center according to the following instruction.

n  Step 1: Complete the Product Repair Form attached.
*To ensure that we can process your inquiry ASAP, please fill in all fields, especially:
your name, email address, telephone number, shipping address, product model, and description of the problem.
Please type and print the form rather than handwriting.

n  Step 2: Ship out your product with the completed RMA Form to: DJI Hong Kong Office
*Address:RM.901,9/F, Building 16W, Science Park West Avenue, Phase Three, Hong Kong Science Park, Pak Shek Kok, New Territories, Hong Kong
*Tel: +852 2639 3038
*Company: Iflight Technology Company Limited
*Contact person:Harvey Tang

Please mark the words ‘CAS-173569-H5J7D1’ on the outside of the package and tell us the tracking number after shipment.

Kindly noted that a second evaluation will be performed when your item is received. DJI is entitled to adjust or change the first evaluation result according to the product's current status.

Thanks for your cooperation!


Best regards,
Tia Wang
DJI GKAS



发件人: Андрей П []
发送时间: 2016年7月4日 15:28
收件人: tia.wang(王天骄)
主题: Re: 答复: 答复: 答复: CAS-173569-H5J7D1 warranty of PSA RUSSIA

Наши компании не буду светить, еще выдержка переписки с китайским саппортом:

Tia, you wrote:
Note: For Gimbal and Main Controller, please do send it back to DJI for repair.

I agree to the terms:
"repair with DJI directly, please kindly be noted that customer has to pay for the shipping costs from your country to DJI HK office in accordance with DJI After- Sales Service Policies. Moreover, customer is responsible for the customs clearance and customs duty while repaired drone arrived at your local customs."

Provide the address to send directly to DJI!

2016-06-30 11:14 GMT+03:00 Андрей П <>:
Both Russian companies are refusing to carry out free warranty repairs. The grounds for the refusal - aircraft purchased not from these companies. This situation is not acceptable!

I want to return my aircraft to you for repair. How can I do it?
Further specified is the correct address?
Address:
DJI,
14th Floor, West Wing, Skyworth Semiconductor Design Building,
No.18 Gaoxin South 4th Ave,
 Nanshan District, Shenzhen,
China, 518057.

You can forward the form to fill?

2016-06-29 9:46 GMT+03:00 tia.wang(王天骄) <>:
Dear,

Please feel free to contact the email address: - наша компания
Best regards,
Tia Wang
DJI GKAS

Вот письмецо до получения бланка из саппорта:

--------------2016 I bought a new Quadcopter DJI Phantom 3 Advanced Serial number ------------------ (order number – ---------------) from an authorized dealer - Magicsky International Limited All Rights Reserved.
Address:3rd floor, Nanjing Olympic Sports Center stadium, No. 222, Jiangdong Middle Street, Jianye District, Nanjing City, Jiangsu Province, China, Zip Code:211100
Tel:025-84499897, Fax:025-86751897, Mobile:18994045168
in store: Street Address: Road 313, Jiang Dong Zhong LU; City: Nan Jing; Province/State: Jiangsu Country/Region: China (Mainland); Zip: 210019

---------- 2016 I contacted the DJI support of the denial component "barometer" on the main Board purchased Quadcopter DJI Phantom 3 Advanced (unit serial number -----------------------). Support engineers of the company of DJI on the basis of given me descriptions of the failure, including video, photos and technical information (log-files) and data on the time and place of purchase confirmed the need for a warranty (free) service for my quadcopter, I registered my warranty service number (CAS-173569-H5J7D1.
------------ 2016 support company DJI for warranty repair, redirected me to the Russian company:
Authorized service center DJI, ------------------------------.
Specified employee service center (-----------------) in a telephone conversation confirmed the legitimacy of my appeal and gave the above address to send my drone for warranty repair.
------------------2016 g quadcopter full set transferred me to the delivery to the address SP of the -------------------.
------------------- me SP ------------------. received an electronic copy of the purchase order in my treatment (with the RMA number-----------------------), in which the warranty repair is marked "PAID" and given the estimated cost of repairs. During a telephone conversation with an employee of the service center UI --------- the refusal to repair under warranty I stated facts of my purchases from the distributor (-------------------------------------) or affiliated to it structures, and third-party dealer. My statement on the unreasonableness of such a conclusion, the service center UI --------------------------- stated about impossibility of warranty service of the equipment bought "on the side", despite the fact that the legality of the acquisition Quadcopter DJI Phantom 3 Advanced from Magicsky International Limited All Rights Reserved - the Official dealer of equipment manufacturer DJI, confirmed my existing documents for the purchase and conclusion of official support for DJI registered my warranty repair number CAS-173569-H5J7D1.
I asked for a written denial of warranty coverage, to which I refused.
Consider actions Authorized service center DJI--------------------------------------------, is unlawful because (further links to the applicable rules of Russian law):
In accordance with paragraph 6,article 8. 5 the Law of the Russian Federation from 07.02.1992 N 2300-1 "On protection of consumer rights (FSSP) the Manufacturer (executor) has the right to establish on the goods (work) a warranty period — the period during which in case of detection in the goods (work) of a lack the manufacturer (executor, seller, authorized organization or the authorized individual businessman, the importer are obliged to satisfy consumer requirements, established by articles 18 and 29 of this Law.
In this case, the manufacturer set warranty period and released in accordance with the opinion of --------------------- from -------------------2016, detail (centre plate with DJI ESC, and MC V2 for Phantom 3 Pro/Adv (Part96)) is 1 year from the date of sale.
The warranty period is a period during which in the case
deficiencies manufacturer, seller, authorized organization or the authorized individual businessman, the importer are obliged to satisfy the requirements of the consumer established in FSSP
Disclaimer of warranties contrary to section 2 of article 5 of the Law of the Russian Federation from 07.02.1992 N 2300-1 "On protection of consumer rights, because it is forbidden to cause satisfaction of requirements of the consumers shown during a warranty period, terms and conditions, not connected with lacks of the goods (works, services). Authorized service center DJI SP -------------------------------, directly violates the requirements of this rule, defining for me the need for payment for their services during the applicable warranty period, in case recognized as warranty repair. According to the Company -----------------------: DJI official dealer in Russia (SP ----------------------) guarantees the implementation of warranty service if the following conditions during the warranty period (see table) from the date of purchase.
In accordance with paragraph 6 of article 18 of Zozpp (and paragraph 2 of article 476 of the Civil code of the Russian Federation) In respect of goods for which a warranty period, the seller (manufacturer), the authorised organisation or the authorised individual businessman, the importer is responsible for lacks of the goods if will not prove that they arose after the transfer of the goods to the consumer owing to infringement by the consumer of rules of use, storage or transport of the goods, actions of third parties or force majeure.
In the case of my conversion (support DJI CAS number-173569-H5J7D1, the conclusion of the PI ------. the ------- from -------2016) in respect of warranty repairs quadcopter DJI Phantom 3 Advanced Serial number DD06135343----------, I haven't violated the warranty terms of the company DJI.
SP -------. refused to free warranty service actually determine the performance of warranty obligations of the seller and / or manufacturer of the conclusion of the contract of purchase and sale solely with certain business entities (entities that perform the functions of the seller or manufacturer, or other right to certain organizations).
In accordance with paragraph 1 of article 16, FSSP the terms of the contract striking the rights of the consumer in comparison with rules, the established laws or other legal acts of the Russian Federation in the field of protection of the rights of consumers, admit void.
Thus, if the requirement of IP ------------------------- contrary to the current legislation on the protection of consumer rights and infringes on the rights of the client, it is considered invalid. Provisions in conflict with law shall be invalid.
Nobody has the right to limit my choices, and especially to create a monopoly of where you purchased the product. The warranty obligations of the seller are put in dependence on conditions, is not associated with product defects. Moreover, in accordance with article 209 of the civil code violate the right of owner at its discretion to possess, use and dispose of property belonging to it. I lose the opportunity to purchase elsewhere at its own choice and at lower prices.
This behavior of the dealer contain signs of administrative offense under part 2 of article 14.8 of the Code of administrative offences: inclusion in a contract conditions that infringe the statutory rights of the consumer, which entails imposition of an administrative fine.
Based on the foregoing, I ask:
To oblige the Authorized service center DJI – -------------ru (SP ---------------, was -------------------), ---- Moscow, - email------------------------ to make a warranty free repair for the treatment of CAS-173569-H5J7D1.

Наших вычеркнул, им продажами еще зарабатывать. Сервис нам пока нужен тока в духе 90-х. Полный оригинал на русском - основание наказывать наши сервисные компании (не только профиля электронных товаров, но, к примеру, автосервисы).

Yuri=

Да чего их вычеркивать то, их и так все знают. Но им пока закон не писан. Правда что бизнес из 90 - х прет… Но вот обратное заколебаешься доказывать.

andrik-ug

Это да… Но, надеюсь и они скоро получат столько денежек, что нам нефиг (уже не зачем) борот.ся! В плане, что сервис наш по-чуть начнет идти клиентам навстречу. Хотя обучившихся дитяток в ангглицком государстве не переубедить. Наше обучение не предполагает гомняное отнимание бабла у клиента.

У кого есть родня в Сбере? они все по утрам в круге, взявшись за руки, псалмы читают?!